22 Januari 2011

Sandwich jem nangka

Asalamualikum dan selamat sejahtera! ha pengunjung2 yang menyekodeng blog hamba nih,  Jika sebelum ini saya ada kongsikan dengan anda semua bagaimana hendak membuat jem nangka tapi apakata kali ini  saya tunjukkan hasil  jem nangka yang dimakan bersama roti. Saya ada habaq kat hangpa semua yang jem nangka boleh dipelbagaikan dan dijadikan makanan2 yang lain. Menu kali ini memanglah tersangat mudah nak buat, tak susah pun. So apa lagi?jom lah menerai sandwich jem nangka nih. Kalau takde jem nangka, u all buat jem nih dulu pastuh tghri2 sikit or petang2 karang u all sapu kat roti dan ngap.  Kalau makan dengan kopi atau teh tarik yang panas2 lagi layan bebbb.  Selamat mencuba!

Bahan-bahan
1 buku Roti putih

Cara membuat
1. Sapulah jem nangka yang telah dibuat dan tutup kan dengan roti atau lipat sahaja dua.

2 comments:

Faizal Syukri @ Peja berkata...

aik, camtu je?

Paty's Kitchen - Cook with passion. berkata...

Alamak baru buka blog Chek, semalam tak tahu apa nak buat dengan nagka, saya buatlah talam nangka, kalau tahu tentu saya buat jem. Saya dah cuba custard marble pudding chef dalam majalah fooddigest. Nak jemput chef bagi komen ya kat PATYSKITCHEN